Manufacturers

Specials

Viewed products

Projekty dramatické výchovy pro mladší školní věk (MACHKOVÁ, Eva)

01321C

Used

Projekty uvedené v této publikaci se mohou stát inspirací pro práci na prvním stupni ZŠ, v centrech tvořivé dramatiky či pro animační práci muzeí a galerií. Obsahují navíc metodické poznámky i komentáře didaktického a dramaturgického charakteru.

More details

This product is no longer in stock

700 Kč

Data sheet

Weight311 g
ISBN978-80-262-0374-2
LanguageCzech
Checkedbook is complete, there are no pages missing
Place of publishingPrague
No. of pages192
Year2013
Conditionnicely preserved
Hardcover/Paperbackpaperback
Edition1st Edition
PublisherPortál

More info

Doc. Eva Machková založila katedru výchovné dramatiky na DAMU; vyučuje didaktiku, teorii a historii dramatické výchovy. O dramatické výchově publikuje přes 30 let. Je autorkou knih Úvod do studia dramatické výchovy, Jak se učí dramatická výchova, Tvořivá dramatika aj. V Portále vyšel její editorský počin Projekty dramatické výchovy pro středoškoláky.

Látky pro dramatiku lze hledat kdekoli - v dětské literatuře současné i starší, v pohádkách a pověstech, ve středověké literatuře, v historii a dalších společenských vědách, v životě kolem nás. Zvolená látka musí mít především vazbu na dnešní, aktuální život dětí, které se jí mají zabývat. Tedy ani „co bavilo nás, když jsme byli malí", ani „co budou potřebovat, až vyrostou", nebo „co já dospělý znalý literatury považuji za hodnotu", ale v první řadě dětské „tady a teď". Přitom nejefektivnější je práce s tématy všelidskými a „věčnými", jako kamarádství a přátelství, jak vzniká a jak funguje a co to doopravdy je; co je to odpovědnost vůči druhým a tolerance k jejich zvláštnostem; co je čas, jak je podle něj uspořádán náš život, jak s ním nakládat a co to znamená „mít čas na druhé" apod.

Další podmínkou je, aby text či látka obsahovaly podmínky k realizaci dramatickými prostředky, tj. aby jejich základem byl vztah mezi lidmi, situace, v níž se člověk ocitá, problém k řešení, překážka či konflikt k překonání, jinak řečeno, aby základem byla role a jednání, bohatý a pestrý děj.

Takovou inspirací pro práci na prvním stupni ZŠ, v centrech tvořivé dramatiky či pro animační práci muzeí a galerií mohou být projekty uvedené v publikaci, které obsahují metodické poznámky i komentáře didaktického a dramaturgického charakteru.

24 similar products in the same category: