Prohlédnuté zboží
Kniha Autofikce, stejně jako její...
07365
použité
0 ks ks
Kniha Autofikce, stejně jako její další díla, s až cynickou otevřeností vypovídá o dnešních mladých Japoncích. Násilí, náhodný sex, drogy, deziluze... Hrdinkou zčásti autobiografického románu je mladičká spisovatelka Rin, kterou její nakladatelství požádá, aby napsala knihu sama o sobě. Příběh začíná na palubě letadla, jímž se čerstvě vdaná Rin vrací s manželem ze svatební cesty na Tahiti...
Prodáno
Upozornění: Poslední kus skladem!
Datum dostupnosti:
Hmotnost | 294 g |
ISBN | 978-80-257-0303-8 |
Jazyk | česky |
Kontrola úplnosti knihy | kniha je kompletní, nechybí žádná stránka |
Místo vydání | Praha |
Počet stran | 170 |
Překlad | Jan Levora |
Rok vydání | 2010 |
Stav | lehce zašedlý a ohmataný přebal, jinak pěkně zachovalá |
V originále | Ótofikušon |
Vazba | vázaná (pevné desky) |
Vydání | 1. vydání |
Vydavatel | Argo (M&G) |
Již debut japonské autorky Hitomi Kaneharové, Hadi a náušnice (česky Argo 2006), vyvolal v Japonsku doslova senzaci. Její v pořadí čtvrtá próza, Autofikce z roku 2006, jen znovu potvrdila, že jde o talentovanou, svéráznou prozaičku, která si ve své výpovědi o současné japonské mladé generaci nebere žádné servítky.
Kniha Autofikce, stejně jako její další díla, s až cynickou otevřeností vypovídá o dnešních mladých Japoncích. Násilí, náhodný sex, drogy, deziluze... Hrdinkou zčásti autobiografického románu je mladičká spisovatelka Rin, kterou její nakladatelství požádá, aby napsala knihu sama o sobě. Příběh začíná na palubě letadla, jímž se čerstvě vdaná Rin vrací s manželem ze svatební cesty na Tahiti. Samotný děj se odehrává v několika časových rovinách - nejprve v reálném čase, poté v retrospektivě předchozích let jejího života. V každém z těchto období je Rin pohlcena milostným vztahem plným lásky, nenávisti a především vlastní bezmezné žárlivosti, avšak všechny tyto vztahy časem končí a každá její další známost je předem odsouzena k nezdaru. Stejně jako v předchozích knihách i v tomto románu hledá Kaneharová samu sebe, pátrá po odpovědi na otázku: „Kdo vlastně jsem?“ A nachází odpověď: „Jsem mladá žena, která má problémy s navazováním dlouhodobých vztahů, a to nejen milostných. “
Kaneharová odmítá, že by psala o japonské společnosti, a ujišťuje, že její knihy jsou jen o tom, co sama cítí, o mezilidských vztazích, a hlavně o lásce. Přesto oním jakoby bezděčným líčením světa, který její hrdiny obklopuje, přináší působivý obrázek současného života části japonské mladé generace a témat, s nimiž se tato generace identifikuje. Jsou to mladí lidé, kteří nedokážou žít naplno, ale jen jaksi přežívají. S budoucností si nedělají starosti, protože pro sebe žádnou budoucnost nevidí.
Mladá japonská autorka Hitomi Kaneharová (nar. 8. srpna 1983 v Tokiu) získala v roce 2003 za svoji první novelu Hadi a náušnice (Hebi ni piasu) nejprestižnější japonskou literární cenu Akutagawa šó. Kniha vzbudila doslova senzaci - jen v samotném Japonsku se jí prodalo již přes milion výtisků a byla vydána také v řadě dalších zemí. Kaneharová, půvabná mladá žena s tváří nevinné panenky, v tvorbě bezesporu čerpá i z vlastních životních zkušeností problematické teenagerky. V dětství strávila nějaký čas v San Francisku, v pubertě trpěla anorexií, několikrát se záměrně pořezala, měla velice konfliktní vztah s matkou, v jedenácti letech opustila školu a v patnácti se odstěhovala z domova ke svému milenci. Po období sebedestrukce a sebepoškozování začala e-mailem přispívat do literárního semináře svého otce Mizuhita Kanehary - profesora literatury a překladatele dětské literatury, který jí v její tvorbě pomáhá. Také její další knihy - novely Dítě z popela (Aššu beibí, 2004), AMEBIC (2005), Autoflkce (Ótofikušon, 2006) a Hydra (Haidora, 2007), tři krátké příběhy o lásce vydané pod názvem Padat na hvězdu (Hoši e očiru, 2007), kniha Melancholikové (Júucu, 2009) nebo sbírka povídek Trip trap (2009) - zaznamenaly u čtenářů značný úspěch a potvrdily, že na japonskou literární scénu razantně vstoupila nová zajímavá „rozhněvaná" autorka nejmladší generace, velice otevřeně líčící deziluze mladých žen v bezútěšném prostředí velkoměsta, aniž se přitom vyhýbá scénám plným explicitního sexu a znepokojivého násilí.
40 Kč
150 Kč
50 Kč
80 Kč
150 Kč
50 Kč
40 Kč
40 Kč
35 Kč
45 Kč
40 Kč
75 Kč
70 Kč
190 Kč
70 Kč
40 Kč
40 Kč
150 Kč
70 Kč
130 Kč
95 Kč
150 Kč
65 Kč
60 Kč
65 Kč
150 Kč
70 Kč
140 Kč
80 Kč
90 Kč
Naše recenze z nákupního portálu