V roce 1994 se u nás konečně představil americký autor prozatím nejmladší spisovatelské generace Jay Mclnerney, a to hned dvěma romány: Zářivá světla velkoměsta a Ransom. Spolu s Tomem Wolfem, Paulem Austerem a Bretem Eastonem Ellisem se objevil v 80. letech na literární scéně s románem, na jehož ději a atmosféře se významně podílí město New York. Vedle smyšlených postav, jejich osudů atd. je právě New York výrazným prostředím, které čtenáře neomylně upoutá. Ač autor čtenáře upozorňuje, že veškerá podobnost se skutečnými postavami je zcela náhodná, je jasné, že Mclnerney si něco takového, co je popsáno v obou manhattanských románech, musel prožít či toho být očitým svědkem velmi zblízka. Po Zářivých světlech velkoměsta (Bright Lights, Big City) z r. 1984 vydal v r. 1988 dívčí verzi života na Manhattanu To už je život (Story of My Life). Stylizace do dvacetileté hlavní hrdinky Alison Mclnerneymu umožnila vyzkoušet si ženský pohled na život ve formě otevřeného dívčího výlevu, jenž se podobá proudu vědomí posunutému do postmoderní doby.
(Zdroj textu a foto: přebal knihy "To už je život", Argo, Praha, 1998, ISBN 80-7203-176-7.)
Dcera bohatých rozvedených rodičů, u kterých nemá žádnou oporu a jimiž otevřeně pohrdá, žije na vlastní pěst v New Yorku s kamarádkou, nepracuje a má umělecké sklony, chce se stát herečkou a věčně nemá prachy. Jinak se její život skládá z telefonátů s kamarádkami a sestrami, z mejdanů, fetování a spaní s klukama. V krátkých jasnozřivých momentech na ni...